Nutrition & Recovery

Voeding, het ondergeschoven kindje bij veel sporters. Door opvoeding, genot of onwetendheid nemen we nog wel eens verkeerd voedsel tot ons. Door onvoldoende juiste voedingsstoffen binnen te krijgen herstellen we langzamer met mogelijke consequenties als vermoeidheid, verminderde vorm of blessures. Voeding is 20% wetenschap en 80% gewoonte. Waarschijnlijk leeft u al jarenlang volgens uw voedingsgewoonten. Hier een verandering in aanbrengen kost vaak heel wat moeite en tijd.

Welk voedsel kiest u? Wanneer eet u dit? En in welke hoeveelheden? Hoeveel vocht krijgt u eigenlijk binnen? Wat u eet en wat u nodig heeft ligt soms mijlenver uit elkaar. Deze details kunnen het verschil maken tussen winnen en verliezen! Wij helpen u aan de nodige kennis en zoeken naar strategieën die zijn toe te passen in uw leven om zo een uitgebalanceerd voedingspatroon te ontwikkelen dat past bij het behalen van uw sportieve doelen.

Naast de juiste voeding is suppletie (beter bekend als voedingssupplementen) onmisbaar in de topsport. Snel tijdens een toernooi herstellen of in de rust van een wedstrijd energie bijtanken om de tweede helft te kunnen blijven pieken kan niet opgelost worden met een stevige maaltijd. Het lichaam heeft simpelweg niet de tijd om dit te verteren. Koolhydraten of eiwitten innemen die snel op te nemen zijn door je lichaam zijn hierin de sleutel tot succes. Om deze reden hebben wij een partner gevonden in Nutrisense en Peptiplus. Zij verzorgen onze suppletie met een nieuwe generatie herstel- en sportdranken waarin ‘geknipte’ eiwitten en koolhydraten zijn verwerkt. Doordat deze ‘geknipt’ zijn kunnen ze, afhankelijk van je sport, zelfs tijdens -maar zeker ná je activiteiten- zorgen voor energie of een snel herstel.

Informatie over deze dranken en supplementen zijn, net als de producten zelf, bij Motive to Move te verkrijgen. Bij enkele van onze trainingspakketten zit advies over voeding en suppletie inbegrepen.